Τετάρτη, Απριλίου 08, 2020

Αί-σωπος, κάτι θέλει να μας πει

Μια φορά και έναν καιρό, σ’ ένα μεγάλο, παμπάλαιο σπίτι έμενε μια γριά. Η γριά κρατούσε μόνο δυο δωμάτια ανοιχτά. Στο ένα έμενε αυτή και στο άλλο η υπηρέτριά της, η Αιμιλία. Όλα τα άλλα δωμάτια τα είχανε κλειστά και δεν άνοιγαν ποτέ τις πόρτες και τα παράθυρά τους, ούτε έμπαιναν ποτέ εκεί μέσα.

Σε ένα από τα κλεισμένα δωμάτια όμως, δυο ποντίκια έστησαν φωλιά και, σιγά σιγά, έγιναν μια πολυάριθμη οικογένεια, στρατός ολόκληρος από ποντίκια, που έμπαιναν και έβγαιναν στο σπίτι... (συνέχεια παρακάτω)

Μια μέρα, ένας γάτος του δρόμου, βρίσκοντας ανοιχτή την εξώπορτα του σπιτιού, μπήκε μέσα για να προφυλαχτεί από το κρύο και χώθηκε κάτω από το κρεβάτι της γριάς. Όταν τον είδε, την άλλη μέρα, η γριά χάρηκε, που θα τον είχε και τον κράτησε.

Μια μέρα που ο γάτος περπατούσε αμέριμνος στο σπίτι, ανακάλυψε μια τρύπα που οδηγούσε σε ένα από τα δωμάτια όπου ζούσαν τα ποντίκια. Και καθώς τα ποντίκια έβγαιναν ανυποψίαστα από τη φωλιά τους, ο λαίμαργος γάτος τα καταβρόχθιζε.

Ο λαίμαργος γάτος έγινε τόσο χοντρός που όταν βγήκε έξω από το σπίτι και τον κυνήγησε ο σκύλος της γειτονιάς δεν μπόρεσε να φύγει.

Ενδεικτικές εργασίες
1. Διαβάζω φωναχτά το κείμενο και απαντώ στις ερωτήσεις με μια ολοκληρωμένη πρόταση:
α. Ποιοι μένουν μέσα στο παμπάλαιο σπίτι;

___________________________________________________________________________

β. Πού κρύφτηκε ο γάτος όταν μπήκε στο σπίτι;

___________________________________________________________________________

γ. Γιατί ο γάτος δεν μπόρεσε να ξεφύγει από τον σκύλο;

___________________________________________________________________________ 

2. Κυκλώνω τις λέξεις που έχουν Αι, -αι και τις γράφω εδώ:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

3. Πατώ πάνω στον βάτραχο και στο είμαι, διαβάζω τον κανόνα με το -αι και κάνω τις ασκήσεις που υπάρχουν.
4. Κάνω κλικ πάνω στο Αίνιγμα, ακολουθώ τις οδηγίες και παίζω βρίσκοντας τις απαντήσεις.
5. Χαλαρώνω ακούγοντας το τραγουδάκι της κυρίας Ορθογραφίας, για να κάνουμε μια μικρή επανάληψη στους κανόνες των καταλήξεων.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου